کارگزار ابری
کارگزار ابری
کارگزار ابری یک نهاد (فرد یا سازمان) است که به عنوان یک عامل واسطه بین ارائه دهنده میزبانی ابری و خریدار خدمات کار می کند. آنها به عنوان یک واسطه بین دو یا چند طرف در حین مذاکره برای یک معامله کار می کنند.
خدمات کارگزار ابری میتواند برای خریدار مفید باشد که ممکن است این امکان را نداشته باشد که ارائهدهنده مناسب را پیدا کند، با آنها مذاکره کند، و از خریدار حمایت کند که اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده از خدمات ابری برای دستیابی به اهداف تجاری خود ارائه میکند. اطلاعاتی که آنها به آنها کمک می کنند می تواند شامل الزامات مدیریت داده ها، فرآیند کار و نیازهای تامین و بودجه بندی باشد.
یک مشتری جدید در فضای ابری می تواند از حجم عظیم ارائه دهندگان میزبانی ابری گیج شودارائه خدمات متنوع در سردرگمی، آنها ممکن است خدمات اشتباهی را انتخاب کنند که می تواند مانع جاه طلبی های آنها شود. کارگزار ابری به عنوان شریک مناسب برای به حداقل رساندن خطرات و بهبود قابلیت همکاری ظاهر می شود.
کارگزار ابری گاهی بر اساس خدمات ارائه شده به طور متفاوتی ارجاع داده می شود
1- هنگامی که به مشتری در امضای قرارداد با فروشندگان ارائه خدمات اضافی مانند تکرار داده ها، رمزگذاری و انتقال داده ها به ابر کمک می کند، به عنوان فعال کننده ابر نامیده می شود.
2- هنگامی که خدمات مختلفی را از چندین فروشنده فراخوانی میکنند و یک بسته یکپارچه را به مشتری ارائه میدهند، به عنوان جمعآورنده ابری شناخته میشوند.
3- کارگزار ابری نیز می تواند خدمات میزبانی ابری را انتخاب کنداز طرف مشتری از فروشندگان منفرد، خدمات مختلف را در یک واحد ترکیب کرده و تحت نام تجاری خود به فروش می رساند. به این نوع کارگزار، سفارشی ساز ابری گفته می شود.
مشتریان ممکن است کارگزار ابر را برای یک پروژه واحد با پرداخت هزینه ثابت استخدام کنند یا آنها را به صورت ساعتی استخدام کنند. کارگزار می تواند برای هر سرویس اضافی هزینه کند. آنها همچنین میتوانند با یک ارائهدهنده ابری قراردادی امضا کنند و با درصد یا هزینه ثابت کسبوکار کنند.
دیدگاهتان را بنویسید